הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

מודעות – עוצמת ההתבוננות

מאמר זה הוא מאמר שני על מודעות. לקריאת המאמר הראשון לחץ כאן.

המודעות כיצד אנו עושים משהו אינה דומה לידיעה שאנו עושים זאת.

ואכן לעיתים קרובות, אף על פי שאנו הופכים להיות מודעים להתנהגויות ופעולות שלנו שלא היינו מודעים להן בעבר, ואפילו שאנחנו מסוגלים לנתח אותן ולהבין מדוע אנחנו עושים אותן, עדיין לא מסוגלים להפסיק לעשות זאת.

זוהי עובדה מתסכלת ביותר שרבים מאיתנו המסתובבים בשטחי המודעות וההתפתחות האישית זמן רב, מכירים אותה מקרוב. כן, כן, אדם יכול לנתח בבהירות ואפילו בגאונות רבה את כל הבאגים שהרסו לו את הזוגיות שלו והוא גם יכול להבין מאיפה זה בא ולמה, ולהבין איך המשפחה הלא-מתפקדת שלו 'דפקה' אותו בלה בלה בלה, ועדיין להמשיך את הדפוס כי ברגע האמת הוא לא 'רואה' איך הוא פועל כדי שהתוצאה תוכיח לו שהוא 'צודק' לגבי כל מה שהוא מאמין לגבי עצמו…

ומילת המפתח כאן היא

איך

מודעות במקרה כזה היא ליצור את ההקשר בזמן אמת בין העשייה והתוצאה:

לראות מה אתה עושה שיוצר את התוצאה.

כן, אז כל אחד מאיתנו, גם אתה הקורא, בודאי יודע שאתה עושה מספר דברים שאינם טובים בשבילך, אולי אפילו אתה יודע מדוע אתה עושה אותם, ואפילו יתכן ששמת לב שהעובדה שאתה יודעת את זה לא עוזרת לך להפסיק לעשות את הדברים הללו.

ההקשר הזה דורש מידה רבה של מודעות.

אז מה עושים?

 

טוב, אני לא מגלה לכם פה את אמריקה, התשובה היא התבוננות.

אבל גם להתבונן צריך לדעת ויש טכניקות של התבוננות ובעיקר מיומנות ופיתוח שרירים.

את שרירי ההתבוננות צריך לפתח. ואלו הן החדשות הטובות כי עם אימון והתמדה – כל אחד יכול.

במקום הראשון, איך לא? כתיבת יומן התבוננות. אני לא יכולה לוותר על זה. כתיבה זוהי הטכניקה הראשית שאני ממליצה עליה, שמלווה את כל הטכניקות האחרות, שמלווה את החיים. אפשר לעשות את כל ההתבוננות שאפרט בהמשך גם ללא הכתיבה אבל תאמינו לי שעם כתיבה זה הרבה יותר אפקטיבי, ולא אמשיך עם זה כי אתם ילדים גדולים ובסופו של דבר כל אחד עושה את הבחירות שלו.

  • להקדיש בכל יום זמן להתבונן בתמונות הפנימיות ובדיאלוג הפנימי שהתרחשו באותו היום ולתת תשומת לב מיוחדת כיצד נוצרו המצבים הפנימיים הללו. למשל, בסופו של יום, לפני השינה, 20 דקות, להיזכר באחד או שני אירועים משמעותיים באותו היום, להחזיר את הטייפ של הזיכרון אחורה ולנסות לשחזר מה אמרת לעצמך, מה חשבת, איזו גישה הייתה לך, מהי תמונת המציאות שייצרת וכיצד הדברים הללו יצרו את המצב הפנימי שבו היית.
  • או, חשוב על מישהו שיש לך רגשות חזקים לגביו, חיוביים או שליליים, שים לב לייצוגים הפנימיים הדמות שיש לדמות הזאת אצלך ואיזה רגשות הם מעלים אצלך. בזמן אמת כל התהליכים הללו הם לא מודעים ואוטומטיים אבל בזמן הסקירה וההתבוננות אתה בעצם משחזר וחווה את החוויה הפנימית והתמונה הפנימית שהייתה לך באותו רגע, כדי שתוכל לראות איך אתה פועל.

בהתחלה לא תהייה כל כך מוצלח בזה אבל עם התמדה ואימון זה הולך ומשתפר.

למה זה טוב?

כי בסופו של דבר, כאשר תראה את הייצוגים הפנימיים שלך שלא משרתים אותך (תראה אותם. לא תדע אותם!) תגיע למצב שבזמן אמת תוכל להבחין שאתה עושה את זה ואז לא יהיה אפשרי להמשיך בזה.

  • שים לב אם קיימת בחייך תוצאה שאינך רוצה שממשיכה לקרות שוב ושוב. למשל שאינך מקבל את הכבוד הראוי לך. אולי אתה ממשיך להיות תקוע בעבודה חסרת חשיבות. מערכות היחסים שלך לא עובדות ואתה תמיד מוצא עצמך בסוף לבד. אתה תמיד מוצא עצמך מפסיד את הכספים שאתה משקיע. לא משנה מהי התוצאה, קח בחשבות שיתכן ויש לך אמונת בסיס לגבי עצמך ו/או לגבי העולם שגורמת לך ל:- למשוך אנשים או מצבים שיוכיחו לך שאתה צודק- לבחור מכל האפשרויות את הפירוש שיאפשר לך להיראות צודק גם אם יש אפשרויות אחרות.- לפעול בדרך שתגרום לך להיות צודק לגבי מה שאתה מאמין.
  • ברגע שפענחת מהי האמונה, במקום לנסות להיפטר ממנה או לשנות אותה, התבונן בעצמך מוכיח שהיא נכונה.לך לתוך הסיטואציה הבאה בידיעה שאתה עומד להוכיח שאתה צודק והתבונן בעצמך כדי לבחון כיצד אתה עושה זאת. הייה סקרן, הייה חוקר, הייה בלש. כיצד אני עושה זאת?התבונן בייצוגים הפנימיים שלך. התבונן במשמעויות ובפירושים שאתה נותן לדברים שקורים. התבונן כיצד אתה מקבל החלטות לפעול ועם מי. התבונן על הפעילות שלך. היה סקרן לגלות כיצד אתה בעצמך מפיק את כל האירועים שיסדרו לך את העולם כך שתהייה צודק. אם התוצאה לא משרתת אותך, ההתבוננות והראייה כיצד אתה יוצר את זה תגרום לך לכך שלא תוכל להמשיך לעשות את זה והאמונה תיפול מעצמה.

אף שמאמר זה מאוד קצר, התרגול בהתבוננות הוא אינסופי. מצד שני הוא מיידי ולא מצריך שום דבר. לא מקום מיוחד, לא כלים, ואפילו לא מאמץ. אתה יכול להתחיל מיד, עוד היום.

התוצאה:
תפסיק לעשות דברים שלא משרתים אותך,
ותעשה רק דברים שמשרתים אותך. הללויה.

 למאמר הבא: מודעות – צללים

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.