הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

מקורו של התה – סיפור על מודעות

הסיפור "העפעפיים של בודהידהרמה ומקורו של התה" לקוח מתוך סדרת קלפי הטרנספורמציה של אושו (קלף מס' 17).

 

"התה התגלה על ידי  בודהידרהמה Bodhidhrma מייסד תורת הזן. מסופר שבודהידרהמה עשה מדיטציה במשך 9 שנים כשפניו מול הקיר, ללא הפסקה ולא לרגע אחד. טבעי היה שמידי פעם ייפול לתוך השינה. אלא שלא על שינה פיזית מדובר אלא על שינה מטאפיזית, כלומר על נפילה למצב של חוסר מודעות. הוא נלחם בכל כוחו כדי להישאר ער (במודעות) גם כאשר ישן שינה פיזית. מטרתו הייתה ליצור המשכיות של מודעות, למשך 24 שעות, מה שנקרא Dhyana.

 

לילה אחד הוא חש שהוא עומד להירדם ובלתי אפשרי לשמור על ערנות. על כן חתך את העפעפיים שלו וזרק אותם על הרצפה. עכשיו לא הייתה כל אפשרות לסגור את העיניים. (כדי לפתוח את העיניים הפנימיות הוא היה חייב לזרוק את העיניים החיצוניות. זה המחיר שהיה עליו לשלם).

 

ומה קרה? הוא מצא שאחרי מספר ימים, העפעפיים שזרק על רצפה החלו לנבוט והנבט צמח וגדל להיות שיח תה. ובגלל שבודהידהרמה היה מודט על הר T'a נקרא הצמח הזה "תה" Tea.

 

זו הסיבה שכאשר אתה שותה תה, משהו מבודהידהרמה נכנס לתוכך ואינך יכול להירדם."

 

דע, שכאשר מאסטר זן מציע לך לשתות תה הוא בעצם אומר לך: "טעם מעט מבודהידהרמה. אל תתעסק במחשבות על השאלות  האם אלוהים קיים או לא, מי יצר את העולם, האם יש גן עדן, היכן הגיהינום, ומהי התיאוריה של קארמה וגלגולים.

כאשר נזיר זן אומר לך "שכח מהכל, בוא לשתות תה" הוא למעשה אומר – אל תכנס לתוך כל השטויות הללו, עדיף שתהפוך להיות יותר מודע (ערני). כל ההתעסקות הפילוסופית הזאת לא תעזור לך בכלל. התה ואלוהים הופכים להיות אחד. דבר טריוויאלי ורגיל כמו לשתות תה הופך למשהו יוצא דופן ומיוחד כאשר אתה מודע. הרגיל מתעלה לבלתי-רגיל, האדמה הופכת לשמיים. המודעות מגשרת ביניהם.

ומודעות (ערנות) באה מתוך רגישות. עליך להיות רגיש למה שאתה עושה – זוהי מודעות.

 

זהו הסיפור.

והמסר?

מודעות היא ערנות. לעשות דברים ולחוות דברים מתוך תשומת לב. לא ליפול לתוך איבוד ההכרה, לעשייה אוטומטית. אתה הוא זה ההופך את הפרטים הקטנים, את היומיום, את השגרתי לדבר בלתי רגיל באמצעות מודעות. זוהי הדרך להתחבר עם אלוהים. אין דרך "רוחנית", זמירות של מלאכים, ריחוף בעולמות אחרים ותיאוריות רוחניות – הכל שטויות. הרוחני הוא כאן ועכשיו, במציאות היומיומית. אך הרוחני מתקיים רק מתוך מודעות.

 

 

 

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.