הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

מהו הניצול הטוב ביותר של הזמן שלי, עכשיו?

החוק של יעילות מאולצת  The law of Forced Efficiency

By Brian Tracy

החוק של יעילות מאולצת Forced Efficiency אומר:

לעולם אין מספיק זמן לעשות הכל, אבל תמיד יש מספיק זמן לעשות את הדבר החשוב ביותר.

"There is never enough time to do everything, but there is always enough time to do the most important thing."

כאשר אתה נקלע למצב שזמנך אוזל, ויש סיכוי רציני שלא תצליח להשלים את המשימה או את הפרויקט, בסופו של דבר, אתה תמצא את הזמן להשלים את המשימה, בד"כ זה יהיה ברגע האחרון. אתה תעשה הכל: תקדים לבוא לעבודה, תישאר שעות נוספות, ובסופו של דבר תסיים את המשימה בזמן, רק משום שאינך מוכן לשאת את ההשלכות השליליות שיהיו אם לא תשלים את המשימה לפי לוח הזמנים שהוקצב לך.

החוק: אף פעם לא יהיה מספיק זמן לעשות את כל מה שאתה צריך לעשות.

There will never be enough time to do everything you have to do.

אנו חיים בעולם שבו העובד הממוצע מבצע תפקיד של 110-130% מכוח העבודה שלו. התפקיד והאחריות גדלים כל הזמן. לכל אחד יש ערמות של חומר קריאה שעליו לעבור. מחקר, שנעשה לאחרונה, הגיע למסקנה שלמנהל הממוצע יש בין 300-400 שעות של קריאה שהצטברו בבית ובמשרד.

משמעות הדבר שלעולם לא תשיג את זה אז כדאי שתוציא לך את זה מהראש. המקסימום שאתה יכול לקוות, שתהייה בשליטה על הדברים החשובים ביותר. הדברים האחרים פשוט יחכו.

הרבה אנשים אומרים שהם מתפקדים הכי טוב תחת לחץ של "מועד הגשה" Dead line. שנים רבות נעשו מחקרים לבדוק את הטענה הזאת, שלרוע המזל, הסתבר שרק לעיתים מאוד רחוקות היא נכונה.

להיפך. בלחץ של "זמן הגשה" "dead line", לחץ שבדרך כלל נוצר ע"י האדם עצמו בגלל דחיינות, אנשים עושים הרבה יותר שגיאות מאשר בתנאים רגילים, ועליהם לבצע חלק מהדברים שוב. בדרך כלל טעויות שנעשות בגלל לחץ של זמן, מובילות לפגמים או עלויות נוספות, שמובילות הפסד כספי משמעותי בטווח הארוך.

יותר מזה, לעיתים, במקרים שבהם ממהרים לסיים ברגע האחרון, ואז יש לשוב ולבצע את העבודה, לוקח בסופו של דבר יותר זמן להשלים את העבודה.

השאלה המרכזית בניהול זמן, שעליך לשאול את עצמך מספר פעמים ביום: מהו השימוש הטוב ביותר בזמן שלי עכשיו?

זהו המפתח להתגבר על דחיינות ולהפוך להיות אדם מאוד פרודוקטיבי. בכל שעה של היום יש תשובה לשאלה הזאת. תפקידך לשאול את השאלה הזאת שוב ושוב ותמיד לעבוד לפי התשובה, לא משנה מה.

עשה את הדבר הראשון, ראשון, ואל תתעסק בכלל בדבר השני.

יש לזכור שהדברים הכי פחות חשובים גוזלים ממך את הזמן של הדברים החשובים.

ככל שהתשובה לשאלה הזאת "מהו השימוש הטוב ביותר בזמן שלי עכשיו?" תהייה יותר ברורה, כך יהיה קל יותר להציב סדר עדיפויות ברור, להתגבר על הדחיינות ולהתחיל בפעילות האחת שמייצגת את השימוש הטוב ביותר בזמן שלך.

עשה לך מנהג לקחת לעצמך כל יום כמה דקות של שקט, ללא הפרעה, וחשוב בשקט על העבודה שלפניך ושאל את עצמך את השאלה זאת:

מהו הניצול הטוב ביותר של הזמן שלי, עכשיו?

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.