הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

מדוע אנחנו לא טורחים לתת משוב ואיך לקבל משוב

מדוע אנחנו לא טורחים לתת משוב?

אז קודם כל, לא ממש אכפת לנו מכדי שניתן לך משוב מועיל.

אבל… אם היה אכפת לנו, זה דורש מאתנו הרבה: לא רק שאנו נדרשים להיות ברורים, הגיוניים ומעשיים, אלא שכאשר אנו אומרים את דעתנו אנו גם לוקחים סיכון. אנחנו עשויים לקבל דחייה או נזיפה או שיגרמו לנו להרגיש טיפשים. שלא לדבר על האכזבה שיכולה להיות לנו מהציפייה שמשהו באמת ישתנה, רק כדי להיווכח שהדבר הזה חוזר על עצמו.

אז אין פלא שאנחנו אפילו לא טורחים…

 

ומהצד השני, איך אנחנו מקבלים משוב?

אז… כשלמישהו אכפת מאתנו או מהעבודה שלנו או מהפרויקט שלנו או מהשירות שלנו ונותן לנו משוב, הכדור במגרש שלנו ואנחנו יכולים לבחור:

  • לראות את זה כהתקפה, האשמה, הפניית אצבע נגד המדיניות, נגד המנכ"ל… זה בעצם לומר לו שלא אכפת לנו מספיק מכדי להפוך את המשוב למשהו מועיל.
  • להעביר אותו הלאה למישהו בדרג הביניים, שאין לו ממש כוח במערכת, אפילו אם קוראים לו 'שירות לקוחות'. בדרך כלל זה יהיה אדם מתוסכל (כי אין לו מה לעשות ממילא), שאומר לו את המילים שהוא צריך לומר אבל הוא יכול להבין שאף אחד לא ישתמש במשוב שלו. זוהי דרך נוספת לומר שלא אכפת לנו. (אז אם לכם לא אכפת למה שלי יהיה אכפת?)
  • אופציה אחרת היא שיהיה לנו אכפת אפילו יותר ממנו. אנחנו יכולים להיות מאושרים שלמישהו היה מספיק אכפת כדי לתת לנו משוב ולצאת במחול (סתאאאם) ולקחת את זה הלאה, לקחת את המתנה הזאת, את התובנה שקיבלת ממנה, לאמץ ולהגדיל אותה. מפני שאז, אם אתה בר מזל, זה יכול לקרות לך שוב.

עכשיו, אחרי שבחרנו לאמץ את המשוב לחיקנו בשמחה, בואו נודה על האמת, ישנם סוגים שונים של נותני משוב. הבעיה שלנו שאנו לא תמיד יודעים להבדיל ביניהם, כדי לקבל את המתנה שיש במשוב שלהם.

 

אם יש לך רעיון גדול, ללא ספק תתקל באנשים שינסו להוציא לך את הרוח מהמפרשים, אנשים סקפטיים. אלו מפחדים בשבילך. יש להם כוונות טובות אבל הם רוצים לשמר את הסטטוס קוו והם ינסו לשכנע אותך לוותר על החלום שלך. אין טעם להתווכח איתם ולחזור שוב בהתלהבות על החזון שלך. לא תשכנע אותם שאתה לא עושה דבר מסוכן.

אז מהסוג הזה של נותני משוב ספקנים עליך להתעלם.

 

הסוג השני של נותני משוב, ספקנים, שאת המתנה שלהם כדאי לקבל בשמחה, הם אלו שיש להם הבנה וראייה בתחום שלך, הם מכירים את החוזקות והחולשות שלך, הם רוצים שתצליח אבל 'רואים' משהו שאתה לא רואה.

אז אם אתה מקבל משוב 'נדיב' – דע שמי שנתן לך את המשוב לקח סיכון. הסיכון, כמו שכבר אמרנו, הוא שאתה תגיב על-ידי ויכוח או השתקה והתגוננות או התעלמות כדי להגן על הלהבה שלך. אז דע לך שבזבזת מתנה ויותר מזה זלזלת בנותן המתנה.

במקום זאת, קח את הדברים, שב איתם, לבן אותם, שאל שוב, בקש הרחבה כמה שיותר. התפקיד שלך אינו לשכנע אותו שהוא טועה, התפקיד שלך ללמוד מזה ולשפר את הפרויקט. התגובה היעילה היא "אמרי לי עוד על זה", לא "את טועה, את לא מבינה".

תמיד תוכל להתעלם מהמשוב הזה בשלב יותר מאוחר. אבל עכשיו צלול לתוך התשוקה שלך עם מוח פתוח. זוהי מתנה יקרה מפז. מתנה שלא תמיד מציעים לך.

 

הערה: נכתב בהשראת בלוג פוסט של סת גודין.

למאמר נוסף על חשיבותו של המשוב לחצו >>> כאן

 

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.