הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

לכוון אל הירח – סוד ההצלחה יוצאת הדופן

מהו סוד ההצלחה יוצאת הדופן?

לפי Steven K. Scott 

Dream bigger than you can possibly achieve

אחד הסודות להצלחה יוצאת דופן הוא, שעליך לחלום להשיג הרבה יותר מאשר באפשרותך להשיג.

בשנים האחרונות הנושא של הצבת מטרות כהכרחי להצלחה, תופס תאוצה בתחום האימון האישי והעסקי, ובכלל, בתרבות ההישגית המודרנית. בכל התהליכים המקובלים של השגת מטרות, ישנו חוק, שעליך לקבוע מטרות שניתנות להשגה.

מדוע?

מפני שחושבים שאם תקבע מטרות שאינן ניתנות להשגה, תהייה מתוסכל מכך שאינך יכול להשיג אותן, תכשל, ותוותר על הצבת מטרות. החשיבה היא שהצבת מטרות לא ריאליות תביא אותך בהכרח לכישלון. בעוד שמטרות ריאליות יגרמו לך הרגשה של בטחון עצמי, אופטימיות והרגשה של יכולת ואכן תשיג אותן.

נכון הוא שהצבת מטרות ריאליות, שניתנות להשגה, ישפרו באופן משמעותי את היעילות שלך, ויכולות להכפיל את הכנסתך. אבל זה הכל, לא תשיג יותר מזה.

לעומת זאת, אם תכוון אל הירח, תציב מטרות כל כך גדולות שאינן ניתנות להשגה, אתה יכול לא להכפיל את הכנסתך, אלא להגדיל אותה פי 100. וזה נכון לכל תחום בחיים, לא רק לכסף. אתה יכול להגיע להישגים ולהצלחה יוצאי דופן. (ראה וולט דיסני, הנרי פורד, תומס אדיסון – אנשים אלו היו חולמים. הם הציבו מטרות כל כך גדולות שאנשים חשבו שהם פנטזיונרים שלעולם לא יוכלו להגשים את החלום שלהם).

מה עושים?

אחרי שהגדרת לעצמך את החלום שלך, עליך להגדיל אותו עוד ועוד ולבנות אותו מחדש. עליך להפוך את החלום הראשוני שלך, זה שניתן להשגה, ולהפוך אותו לחלום שאינו בר השגה. עליך לכוון את הירח.

ההתנגדות הראשונה שעולה כאשר אני מציג את הרעיון הזה, היא, שאם אציב מטרות שאינן ברות השגה, סביר שלא אשיג אותן.

כיצד ניתן להשיג מטרות שאינן ניתנות להשגה? הרי מעצם הגדרתן הם בלתי אפשריות!

כאן מצטרף סוד נוסף, שהוא חלק בלתי נפרד מהצבת מטרות שלא ניתנות להשגה:

חלומותיך הגדולים הם בלתי אפשריים להשגה לבד, בעצמך, אבל הם כן ברי השגה באמצעות שותפים!

  

לבדך אתה כמו נוהג במכונית בעלת מנוע טורבו אך בעלת הילוך ראשון בלבד. כך לא תגיע רחוק ובודאי שמאוד לאט. כך תשיג אולי חלום קרוב אבל לא תגיע אל הירח. כדי להגיע אל החלומות הבלתי אפשריים אתה צריך תיבת הילוכים שבעזרתה תוכל להעביר את כוח מנוע הטורבו שלך,אל הגלגלים שיביאו אותך במהירות אל המטרה.

מהי תיבת ההילוכים?

שותפים!!!!!!!!!!

לאדם אחד יש משאבים מוגבלים. אף אחד לא יודע הכל. מיליון דברים שאינו יודע לעשות. המפתח להתגבר על החסר במשאבים (זמן, כסף, כישרונות, know How) הוא לזהות, לגייס ולהשתמש ביעילות בשותפים.

ישנה מונח פופולארי Self made Millionaire. אין דבר כזה. אף אחד לא עשה את זה לבד. אמנם השותפים לא חייבים להיות שותפים חוזיים, שותפים בניירת, אבל השותפים שלך הם האנשים שעובדים בשבילך.

שותפות היא המפתח להסיר את המגבלות של המשאבים המוגבלים שלך. בשותפות אתה יכול להפוך 24 שעות לאלפי שעות, שותפות מכפילה את המשאבים שלך לא פי 2 או פי 3 אלא לאינסופי.

כדי ליצור שותפות עליך להצמיח ולהזין את העובדים "השותפים" שיעזרו לך להגשים את החלום שלך. ליצור סביבה ואווירה של שותפות.

4 צעדים נחוצים על מנת להכניס את הסוד הזה לתוך החיים שלך:

  • להגדיר איזה שותף אתה צריך כדי להגשים חלום מסוים. (לשם כך יש קודם כל להגדיר בברור את החלום שלך, וכן הערכה של עצמך, האופי שלך והחזקות והחולשות שלך).עליך לכתוב במחברת החלומות שלך איזה סוג של שותף אתה צריך בשביל להשיג את המטרות ולבצע את הצעדים שרשמת לפניך. עם מי להתייעץ? איזה סוג של חונך אתה צריך? כותב, רו"ח, להשיג את זה שיודע, לגייס את המשאבים החיצוניים להם אתה זקוק כדי להשיג את המטרה או המשימה או הצעד שעליך לעשות כעת. השותפים הם שיביאו אותך לצעד הבא.החולשות שלך הן המקפצה – הן יעזרו לך לגייס את השותפים שאתה צריך.
  • לזהות את האנשים או חברות שמתאימים למלא את הצרכים הללו שבסעיף 1.
  • לגייס את האדם או החברה שאותם אתה צריך. לגרום להם לרצות להיות "השותפים" שלך.
  • לרתום את השותפים שלך למשימה. לדעת כיצד לגרום לאדם או החברה שאותם גייסת כשותפים להיות מחויבים למטרה שלך.

מציאת השותף המתאים הוא שלב "קשה".

השותף הנכון מאיץ את ההצלחה אך השותף הלא-נכון יאיץ את הכישלון.

לכן בבחירת שותף חשוב להתייחס הרבה יותר ליושרה שלו ולאופי שלו מאשר לכישורים שלו. הסתכל על המניעים שלו יותר מאשר על הרזומה שלו. בחר טיפוס אופטימי, חיובי, בעל מוטיבציה פנימית. חפש אנשי מעשה ולא אנשי תיאוריה.

השלב הקשה ביותר הוא דווקא לגרום לשותפים שלך להיות מחויבים להשגת המטרה ולביצוע המשימות שלך. חפש את השותף ששותף לחזון שלך ומוכן להיות מחויב להצלחה שלך בדיוק כמוך. הלהב אותו לגבי הרעיון שלך, תמכור לו את הרעיון שלך ואת החלום שלך.

זכור, השותפים הם תיבת ההילוכים שמאפשרת לכוח המנוע להגיע אל הגלגלים. מבלי זה לא תוכל להשיג את החלומות הבלתי אפשריים.

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.