הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

כמו המים שחוצבים באבן – כך מודעות משנה את התודעה

בכל רגע נתון אנו כותבים את תסריט החיים שלנו.
זוהי יצירה שאינה נפסקת לרגע כל זמן שאנו חיים. יחד עם זאת מומלץ מידי פעם לעצור מעט ולהכניס קצת מודעות ליצירה הזאת. תחילתה של שנה זה זמן מצוין למחשבה לא רק בגלל האווירה של חשבון נפש, יום כיפור, התחלות חדשות וכל המיתוסים של החג אלא בעיקר בגלל ימי החופשה שמאפשרים לנקות את הראש מכל המחשבות הרגילות על ענייני דיומא.

אז הנה טיפ איך לשנות לטובה את התסריט לשנה הבאה:

  • תחשבו על האנשים או הדברים שמעצבנים אתכם באופן קבוע או גורמים לכם תסכול/עלבון/כעס/אכזבה.
  • זה לא חייב להיות משהו דרמטי, יכול להיות 'בקטנה', משהו מטריד, מעין טפטוף מעצבן, אפילו לא משהו שקורה כל הזמן אלא משהו שקורה לפעמים.
  • לכל האנשים החיוביים שקוראים את זה עכשיו וחושבים שהכל היה 'סבבה' ואין להם שום דבר שלילי להתעסק איתו – לא יכול להיות שאין מישהו כזה או משהו כזה, אפילו לא אחד שמציק לכם, בחיים שלכם. אתם פשוט מעדיפים להתעלם. אם לא במעגל הראשון, אז תמצאו במעגל השני. (זה לא שאני ממליצה שתחשבו שלילי אלא שהתעלמות לא תביא שיפור).
  • הבנאדם הזה או האנשים הללו הם חלק מן החיים שלכם כי אתם הכנסתם אותם לתוך הסרט שלכם! כי העצמי המורחב שלכם (ויש הקוראים לחלק הזה 'האני הגבוה') רצה לחוות את החוויה הזאת. אנשים אלו משקפים בשבילכם משהו. אין להם כוח והשפעה על החיים שלכם בפני עצמם. מי שהכניס אותם לסרט שלכם זה אתם בעצמכם ואתם נתתם להם את התפקיד המעצבן והרשע.
  • היחיד שיכול לשנות את הסרט זה העצמי המורחב שלכם.
  • תפקידם של האנשים הללו הוא ללמד אתכם משהו על עצמכם. לשקף לכם משהו על עצמכם או על תפיסת העולם שלכם.
  • ברגע שיילמד השיעור תשתנה התודעה. כאשר תשתנה התודעה ישתנה הסרט.
  • וזהו הטיפ לשנה הבאה: לאנשים שמופיעים כשחקנים בחיים שלכם אין כוח או סמכות בפני עצמם. את הצבתם אותם בתוך החיים שלכם. אתם זימנתם אותם שיופיעו בחיים שלכם ואתם נתתם להם את התפקיד שהם עושים. אי אפשר להאשים אותם כמו שאי אפשר לדרוש מהם להשתנות… נ-ק-ו-ד-ה.
  • לא משנה מה בעיה, היא תמיד משקפת בעייתיות בתפיסת בעצמי. אם זה ערך עצמי נמוך, חוסר בטחון עצמי, תפיסה של 'לא מגיע לי', שנאה עצמית, או תפיסה של העולם 'העולם הוא מקום רע', 'אי אפשר לסמוך על אף אחד' וכדו' וריאציות של הנושא. (למי שרוצה הרחבה – אפשר לקרוא על 'חוק המראות' ממש כאן אצלי באתר).

ובשביל לשנות את הסרט לשנה הבאה יש להתבונן על הסרט של השנה שעברה דרך המשקפיים של המודעות הזאת. תעשו את התרגיל הזה, תמצאו את כל הדברים המעצבנים ואת כל האנשים המעצבנים של השנה שעברה. מה הם מלמדים אתכם על עצמכם?

והכי חשוב לזכור, הכוח הוא בידיים שלנו! אין אנשים אחרים.

לאנשים אחרים המופיעים בחיים שלנו מספר תפקידים:

  • הם משקפים אספקטים שלנו. (אלו שנוגעים בנו רגשית תמיד משקפים אספקטים שלנו).
  • הם באים ללמד אותנו דברים שאנו צריכים ללמוד. (מורים).
  • יש להם תפקיד להניע את הסיטואציה קדימה.

אלו שלוש הסיבות שאנו שמים אנשים בתוך סיטואציות בחיים שלנו. ובסופו של דבר זה ממש אבסורדי לכעוס עליהם, להאשים, להרגיש קורבן וכדו.

מודעות, זוהי ההתחלה ליצירת שינוי.

מדוע? כי היא חודרת לתודעה ומשנה את התכנים ואת התפיסות של העצמי המורחב (את התוכנה שב-hard disc), שהוא הוא זה שקובע מה יקרה במציאות.

אתה הבנת את זה ברוך? מדוע כל כך חשוב כל הזמן להכניס לתוך הראש שלנו את כל המשפטים החיוביים הללו? לעסוק בהתפתחות אישית? לקרוא? כמו המים שחוצבים באבן כך מבלי שנרגיש התודעה הגבוהה שלנו משתנה והאני מורחב שלנו מתחיל לכתוב תסריטים לגמרי 'אחרים'…

אז קחו נייר ועיפרון או מקלדת ותתחילו לחשוב (Think on paper)…

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.