הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

ייעודו של אדם והקשר בין ייעוד ותשוקה

לאחרונה אני מעמיקה בנושא של 'ללכת עם התשוקה שלך'. בשנים האחרונות עשיתי כל מיני שינויים והחלטות שמבוססים על 'עקרון התשוקה'. עקרון התשוקה מלהיב אותי אז אני 'הולכת על זה', מתנסה בגוף ראשון…

כן, גם החששות והפחדים ההישרדותיים שלי עולים לומר את דברם. אני לא מתעלמת מהם. הם חברים ותיקים. הם יודעים שתמיד אני בסופו של דבר ראציונלית ואחראית והם נשענים על זה… לאחרונה הם לא כל כך מצליחים…

 

וכל ההקדמה הזאת בכדי לספר לכם שבאופן סינכרוני למדי, אני 'פוגשת' את הרעיון הזה שוב ושוב מכל מיני כיוונים. אז הנה, אחותי היקרה הביאה לתשומת לבי שכדאי לקרוא שוב את הספר האלכימאי של פאולו קאולו.

ואכן, יש שם פנינים רבות שבכלל לא 'ראיתי' בקריאה הראשונה, לפני מספר שנים. אז… הנה זה בא…

 

בתחילת הספר הנער רועה הצאן פוגש בזקן שקורא לעצמו מלכיצדק מלך שלם, ושיחה זו מעודדת אותו לצאת למסע אחר האוצר. המסע אחר האוצר הוא הסיפור עצמו ולמי שלא קרא את הספר (מומלץ) האוצר כמובן היה בסופו של דבר בחצר של הכנסייה ממנה הוא יצא. אבל האוצר האמיתי שמצא, זה מה שהוא הפך להיות בדרך…

 

אז הנה השיחה ביניהם על ייעודו  של אדם ועל הקשר בין הייעוד לבין ללכת אחרי התשוקה שלך.

 

"למה שמלך ידבר עם רואה צאן?" שאל הנער במבוכה וביראת כבוד. "מכמה סיבות. אבל אולי הסיבה החשובה ביותר היא שהצלחת לגלות את ייעודך."

 

הנער לא ידע מה זה 'ייעודו' של אדם.

 

"זה הדבר שאתה כל הזמן רוצה לעשות. כל אחד בתחילת נעוריו יודע מה הייעוד שלו. בשלב הזה של החיים הכל ברור והכל אפשרי. בני הנעורים אינם פוחדים לחלום, ולהשתוקק לכל מה שהם רוצים שיקרה להם בחיים. אבל בהמשך הזמן, איזה כוח מסתורי מתחיל לשכנע אותם שאי אפשר להם שיגשימו את ייעודם."

"זה כוח שנראה שלילי, אבל למעשה הוא מראה לך איך להגשים את ייעודך. הוא מכין את רוחך ואת רצונך , כי יש בעולם אמת אחת גדולה: תהיה מי שתהיה, ותעשה מה שתעשה, כשאתה באמת רוצה משהו, זה מפני שהמשאלה הזאת מקורה בנשמתו של היקום. זאת היא השליחות שלך על פני האדמה."

 

נשמתו של העולם ניזונה מאושרם של בני האדם, וגם מן העצב, מן הקנאה וצרות העין. חובתו האמתית היחידה של האדם היא להגשים את ייעודו. כל הדברים אינם אלא דבר אחד. וכשאתה רוצה משהו, היקום כולו נחלץ לעזרתך כדי שתגשים את המשאלה שלך."

 

"מדוע אתה מגדל כבשים?" שאל הזקן.

"כי אני אוהב לנדוד".

הזקן הצביע על מוכר ערמונים העומד ליד עגלתו האדומה בפינת הכיכר. "האיש הזה כשהיה ילד גם הוא רצה לנדוד. אבל הוא החליט קודם כל לקנות עגלה למכירת ערמונים ולחסוך סכום כסף. כשיהיה זקן, הוא יבלה חודש באפריקה. הוא לא הבין שבני האדם תמיד יש להם אפשרות להגשים את חלומותיהם."

"הוא היה צריך להחליט להיות רועה צאן," אמר הנער.

"כן, הוא חשב על זה," אמר הזקן. "אבל מוכרי ערמונים הם אנשים חשובים יותר מרועי צאן. למוכר הערמונים יש בית ואילו הרועה ישן בשדה הפתוח. הורים מעדיפים שהבת שלהם תתחתן עם מוכר ערמונים ולא עם רועה כבשים." "בסופו של דבר, מה שהאנשים חושבים על רועים ועל מוכרי ערמונים נעשה להם יותר חשוב מן הייעוד שלהם."

 

"למה אתה מספר לי את כל זה?" שאל הנער.

 

"כי אתה מנסה להגשים את ייעודך. ואתה נמצא עכשיו ברגע שבו אתה עומד לוותר על הכל."  

 

מתוך הספר האלכימאי של פאולו קאולו, הוצאת כתר.

 

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.