הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

דבר והיפוכו הם אותו הדבר

דבר והיפוכו אחד הם.

דבר והיפוכו הם שני קצוות על אותו רצף, שני קצוות של אותה התכונה.

חושך ואור הם על אותו הרצף. חושך הוא העדר האור. קמצנות ונדיבות הם על אותו הרצף, חכמה וטיפשות, נהנתנות וסגפנות, נאמנות ובוגדנות, שמחה ועצב. העולם שלנו הוא דואלי בגלל שהוא יחסי. ככה אנו תופסים אותו. ככה המוח שלנו תופס את הדברים, אין למוח אפשרות לתפוס את המוחלט. ללא היחסיות המוח שלנו לא יתפוס את המהות הזאת בכלל…

על מה אנו מדברים? כל דבר, כל מהות, היא על רצף בין הפלוס שלה לבין המינוס שלה, בין קצה אחד לקצה האחר. ככל שאתה נוטה לצד אחד ככה יש פחות מן הצד השני וההיפך. ודבר אחד אינו יכול להתקיים ללא השני, הם אחד, אחדות.

כוליות  Wholeness – סיפור מתוך קלפי הטרנספורמציה של אושו – קלף מס' 40.

מסופר על המיסטיקאי הסופי, פאריד, שיום אחד בא מלך אחד לבקר אותו והביא לו מתנה מספריים יקרי ערך, עשויים זהב ומשובצים יהלומים.

פאריד התבונן במספריים ואמר: "רוב תודות אדוני על המתנה שהבאת. היא יפה מאוד אבל אין לי צורך בה. אינני צריך מספריים. יהיה טוב יותר אם תוכל להביא לי מחט. מחט תספיק לי." והוא החזיר למלך את המספריים.

אמר לו המלך: "אינני מבין. אם אתה זקוק למחט, בודאי תצטרך גם מספריים.

"לא", אמר פאריד, "אני מדבר במטאפורות. אינני זקוק למספריים מפני שמספריים חותכים ומפרידים בין דברים. למחט אני זקוק מכיוון שהמחט מאחדת דברים. אני מלמד אהבה, אחדות, חיבור – אני זקוק למחט כדי שאוכל לחבר אנשים. המספריים חסרי ערך, הם חותכים, הם מנתקים. בפעם הבאה שתבוא – מחט פשוטה תספיק לי."

המוח הוא סוג של פריזמה. העבר קרן אור דרך הפריזמה ומיד האור יתחלק ל- 7 צבעים. ההיגיון הוא כמו מספריים. הוא חותך, הוא מפריד בין דברים. כל דבר שתעביר דרך המוח יהפוך להיות דואלי. חיים ומוות הינם חיים ו-מוות. במציאות הם חיימוות. זו הייתה צריכה להיות מילה אחת ולא שתיים, אפילו ללא מקף באמצע. חיימוות זוהי תופעה אחת. אהבהשנאה זוהי תופעה אחת. חושכאור זוהי תופעה אחת. חיובישלילי זוהי תופעה אחת. אבל כשאתה מעביר את התופעה הזאת דרך המוח, האחד מתחלק מיד לשניים. חיימוות הופכים להיות חיים ומוות. ולא רק שהם מופרדים הם אפילו הופכים להיות ניגודים. מוות מנוגד לחיים. כעת, נסה להפגיש בין השניים – הם לעולם לא ייפגשו.

קיפלינג אמר: "המזרח הוא מזרח והמערב הוא מערב, ושניהם לעולם לא ייפגשו."

בהיגיון זה נכון. כיצד המזרח יפגוש את המערב? כיצד המערב יפגוש את המזרח? אבל מבחינת הקיום אלו לגמרי שטויות – הם נפגשים בכל מקום.

לדוגמא, אם אתה נמצא בהודו, האם זה מזרח או מערב? אם אתה משווה ביחס ללונדון – זה המזרח. אבל אם אתה בודק ביחס לטוקיו – זה המערב. אז מה זה בדיוק, מזרח או מערב?

בכל נקודה המזרח והמערב נפגשים. השניים נפגשים בכל מקום. אין נקודה אחת שבה מזרח ומערב אינם נפגשים, ואין אדם שבו מזרח ומערב לא נפגשים. זה לא יכול להיות אחרת. הם חייבים להיפגש. המציאות אחידה, אותם שמים.

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.