הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

אמץ לך "סוכן ידע"

מהו סוכן ידע או מתווך ידע? (באנגלית: Knowledge Broker )

"אדם, ארגון, מערכת מחשוב או תהליך אשר תפקידם להוות צומת דרכים (צומת ידע) בין צרכני הידע וספקיו.

סוכן הידע יכול להיות פסיבי– אליו מתנקזים בקשות לידע הממוענות לספקים/מקורות הידע; סוכן הידע יכול להיות אקטיבי ולטפל בזיהוי מוקדי הצטלבות בין צרכני הידע לבין ספקי הידע ויצירת אמצעים לקישורם."

לכל אחד מאיתנו יש בדרך כלל בחייו אדם אחד או יותר, אשר מהווה עבורו "מתווך ידע". "מתווך הידע" או "סוכן הידע", הוא זה אשר מעביר לנו אינפורמציה שאיננה זמינה בעבורנו בשגרת חיינו. זוהי איננה אינפורמציה שקוראים בעיתון היומי או ששומעים בחדשות. זהו ידע שאף על פי שהוא זמין לכל אחד, צריך שיהיה לאדם עניין למצוא אותו.

ישנם סוגים שונים של סוכני ידע, לפי סוג המידע שהם מביאים. יש "רכלן" שיודע את כל הסיפורים האישיים של "הקהילה" שלנו. ישנו אחר, שרואה את כל הסרטים וההצגות ויודע לעדכן אותנו מה קורה בזירת התרבות, וישנו כזה שמכיר ויודע להמליץ על בעל מקצוע כשאתה צריך, בכל תחום, יש שקורא את כל ספרי הניו-אייג' ומעביר יידע רוחני, וכן הלאה וכן הלאה.

מכל סוכני הידע שקיימים, ישנם סוכנים שאני קוראת להם "סוכנים מיוחדים", שהם נדירים יותר, אבל כדאי לכל אחד להכיר לפחות אחד כזה.

ומדוע הם מיוחדים?

אלו הם אנשים שחושפים אותך למידע, שאף שאינו סודי ואינו חסוי, הוא לגמרי לא נגיש לך, והסבירות שתשמע עליו או תפגוש בו ללא סוכן היא נמוכה ביותר.

מה מאפיין את הסוכן הזה?

סוכן הידע הזה הוא אדם מאוד סקרן, שמחפש כל מיני דברים מעניינים, פרובוקטיביים, מיוחדים, מסתוריים מתחומים שבשוליים או מתחומים שבדרך כלל לא יכתבו עליהם בעיתונים שאתה קורא, ולא תפגוש אותם בשגרת חייך, ואינך מכיר אף אדם אחר שעוסק בהם.

סוכן ידע מיוחד הוא אדם שיוצא מאזור הנוחות שלו ומחפש דברים חדשים. הסקרנות שלו מספיק גדולה כדי להזיז אותו לאזורים שאינם מוכרים לרוב האנשים.

ישנם דרגות שונות של "סוכני ידע מיוחדים" – לפי עד כמה רחוק הם הולכים לחפש.

סוכני הידע המיוחדים הם למעשה מספרי הסיפורים של העולם החדש.  עיקר החשיבות שלהם, בנוסף על סיפוק הסקרנות ושעשוע, היא בכך שהם מגרים אותנו ומעוררים אותנו להתפתחות אישית. הם מביאים עולם מושגים חדש לתוך העולם שלנו, הם מרחיבים את העולם שלנו, והסיפורים שלהם עשויים אפילו לגרום לנו לזוז לכיוונים חדשים שלא היו עולים בדעתנו ללא החשיפה הזאת.

הם מעוררים אותנו לשאול שאלות, להטיל ספק בתפיסת המציאות שלנו, לערער את תבניות החשיבה הסגורות והמקובעות שלנו לגבי עצמנו ולגבי העולם, להביא בפנינו את הרעיון שיש סוגים אחרים של חיים ושל תפיסות, שונים משלנו, שיש בחירות השונות משלנו, שהשגרה המוכרת לנו איננה האפשרות היחידה או הטובה ביותר.

ישנם אנשים שיש להם "סוכני ידע מיוחדים" קבועים המלווים אותם במשך שנים. אם מצאת לך אחד כזה שמור עליו חזק! אלו הם יותר נדירים.

יותר שכיח למצוא "סוכני ידע מיוחדים" אקראיים, שהם כמו דבורה, מעבירים את הידע מפרח לפרח וממשיכים הלאה. סוכנים כאלה "נוגעים" בחיים שלאנשים, מביאים ידע מיוחד, מגרים ומעוררים והולכים הלאה, לפרח הבא. ההופעה שלהם מקרית לכאורה…

סוכני הידע הם סוג של "שליח". אם יש לכם חבר או מישהו קרוב שמספר סיפורים, שימו לב, אולי הוא "סוכן ידע מיוחד".

כל "סוכן ידע מיוחד" הוא מספר סיפורים, אך לא כל מספר סיפורים הוא "סוכן ידע".

סוכן הידע יכול להיות גם הילד שלך. זה לא חייב להיות אדם שנוסע ממקום למקום עם תרמיל ומקל. סוכן הידע הוא מישהו שיכול לתת לך לקרוא ספר בזמן מאוד מסוים ובמצב מאוד מסוים בחיים שלך, שהשפיע כל כך חזק על החיים שלך. זהו ספר שלא היית מגיע אליו בשום דרך אחרת. לפעמים הספר נשאר ברשותך בשעה שהסוכן כבר התעופף לפרח אחר ונעלם חייך.

רוב סוכני הידע המיוחדים הם מסוג הדבורים. כאלה שבאים ומפרים ומתעופפים לפרח אחר. הקושי שלנו הוא להבחין שהדבורה ביקרה אותנו. ובדיוק בשביל זה נועד המאמר הזה. להכניס לתוך עולם המושגים שלכם, קוראי היקרים, את הפונקציה הזאת, כך שגם העיניים שלכם יפתחו לראות ולהיות מודעים לסוכני היידע שמסתובבים סביבכם. לעיתים קרובות, יותר מידי קרובות, הידע החדש נופל על אוזניים ערלות.

פתחו אוזניים ועיניים – אמצו לכם לתוך החיים לפחות "סוכן ידע" אחד, ואם אפשר שיהיה גם "סוכן ידע מיוחד".

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.