הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

אמור "לא" לגנבי הזמן

בהמשך למאמר מהשבוע שעבר, בנושא "4 חוקים של זמן", לפניכם מספר רעיונות כיצד להתחיל לשלוט יותר טוב בזמן שלכם, דהיינו להפסיק לבזבז זמן.

לכולנו יש בחיים כמה "גנבי זמן" שמכל מיני סיבות אנו נותנים להם להשתלט על הזמן שלנו. זה יכול להיות משום שאנו לא שמים לב, ולא מודעים לזמן שהם גוזלים, או ייתכן שאף שאנחנו כן שמים לב אליהם אנחנו מרגישים "לא נעים", ומרגישים כאילו אנחנו נהייה "גסי רוח" או נפסיד משהו, אם נדחה או נתעלם מהם.

כדי להתמודד עם "גנבי הזמן" הכרוניים שלך הנה מספר נקודות למודעות בנושא "גנבי הזמן":

פגישות

 

פגישות רבות אינן פרודוקטיביות. אם בגלל שהן מנוהלות גרוע או בגלל שלא היית צריך להשתתף בהן מלכתחילה. תוכל לחסוך זמן רב על ידי ניהול נכון של הפגישות בהן אתה צריך להשתתף, במיוחד עם הפגישות כוללות גם זמן נסיעה.

עשה רשימה של כל הפגישות שלך למשך השבועיים הקרובים. החלט באיזה מהן "לא" תשתתף. מהן, על איזה אתה מוותר לגמרי ולאיזה מהן אתה שולח מישהו אחר במקומך. (דהיינו "מאציל סמכויות").

יחסים

 

לכל אחד יש מערכת יחסים אחת או יותר שנופלת במחלקה של "לא נעים". בדוק את מערכות היחסים שלך. זהה 1-3 מערכות יחסים שגוזלות ממך זמן ואנרגיה ואינן תורמות לך ואמור להן "לא". בלה רק עם אנשים שנותנים לך השראה ואנרגיה.

לקוחות

 

לרדוף אחרי כל הזדמנות ללקוח חדש הנקרית בדרכך, זה לפעמים בזבוז זמן ואנרגיה. עשה רשימה של לקוחות VIP ותן להם טיפול ותשומת לב מיוחדת. עשה רשימה של שאר הלקוחות הטובים והשקע בהם. אמור "לא" ללקוחות שוליים, בעייתיים וכדו'. אל תרדוף אחריהם. אל תבזבז עליהם זמן.

מתחרים

 

אל תבזבז זמן לעקוב אחר הביצועים והאסטרטגיות של כל המתחרים שלך בשוק. בחר את שלושת הגדולים ועקוב רק אחריהם.

נסיעות

 

אף על פי שטוב להתערבב עם אנשים מן התעשייה שלך, לקוחות וקולגות, נסיעות גוזלות המון זמן, אנרגיה וכסף. חשוב האם ניתן להשיג את אותן המטרות באמצעות טכנולוגיה. סע רק כאשר לנסיעה השפעה מכרעת על השגת המטרה המרכזית שלך.

שתיקה

 

חשוב ביותר לדעת מתי "לא לדבר", שתיקה אקטיבית. דבר רק כאשר מה שיש לך להגיד יועיל לאחרים או יזיז דברים קדימה. אחרת, שתוק. דבר רק על פתרונות ואל תבזבז זמן בדיבור על בעיות או האשמות.

טלנובלות

 

המנע מלהיכנס ל"דרמות" או ליצור "דרמות". דרמות נוצרות על ידי אנשים שהעניין שלהם הוא ביצירת טלנובלות, במשברים רגשיים, ולא בפתרון הבעיות. הם עושים מכל זבוב פיל, הם "נפגעים" וצריך לנחם אותם וליישר את ההדורים ולהחזיר להם את האיזון הרגשי – בקיצור חתוך את הדרמות ואל תאפשר להן להתפתח, והמנע מלהיסחף לתוכן, ע"י גישה מעשית וישירה אל הבעיה.

טלפון נייד

 

הטלפון הנייד שהולך איתך לכל מקום הוא אחד מגנבי הזמן והאנרגיה הגדולים ביותר. אתה לא חייב לענות לכל שיחה נכנסת!! עשה רשימת VIP של אנשים שעבורם אתה רוצה להיות זמין כל הזמן. כל השאר, הפנה אותם דרך המענה הקולי אל המזכירה שלך או המשרד. זכור, שעם כל שיחה נכנסת שאתה עונה, באותו רגע אתה מפסיק לעשות משהו שבחרת לעשות ברגע זה, לטובת שיחה שאין לך מושג מהי החשיבות שלה, ולפיכך גם לא שליטה על כך שמשהו בסדר חשיבות אחרון יפריע לך בעשייה של משהו בסדר עדיפות ראשון.

הרגל אנשים לפנות אליך בכתב באמצעות הפקס. החזר לפקס את תהילתו. אמור "לא" לטלפון!

אי-מיילים

הדואר האלקטרוני הוא בעל פוטנציאל רב להיות גזלן זמן גדול ביותר. ישנם אנשים המקבלים מאות הודעות בכל יום. בדומה לטלפון הנייד, אם אתה מאלה שחייב לפתוח כל מייל מייד כשמגיע, אתה נשלט על ידי מיילים שמגיעים ללא שליטתך ואתה מפסיק לעשות את מה שבחרת לעשות באותו רגע, ומסיט את תשומת הלב שלך לנושא אחר ולסדר עדיפויות שמישהו אחר קבע בשבילך. עשה לך מנהג לפתוח את הודעות הדואר האלקטרוני שלך 2-3 פעמים ביום בשעות קבועות וטפל בהודעות לפי סדר העדיפויות שלך.

איחורים

 

אל תהייה סבלני כלפי מאחרים כרוניים. (דגש על "כרוניים"). מי שלא מכבד את הזמן שלך, לא מכבד אותך. ומי שלא מכבד אותך, לא יכבד גם את החוזה איתך, את הדעה שלך ואף את הכסף שלך. יש קשר בין דייקנות ויושרה ובין דייקנות ואמינות.

מהי דייקנות?

להיות היכן שאתה צריך להיות, מתי שאתה צריך להיות, כפי שסוכם, ללא תירוצים, בכל פעם. (ניתן להרחיב את זה גם לגבי הגשת דו"חות בזמן ו/או סיום פרויקטים בזמן, למרות שאלו דברים קצת יותר מורכבים…).

עד כאן ציינתי 11 נושאים. אני ממליצה לכל אחד, לבחור מתוך רשימת "גנבי הזמן" שהצגתי כאן, את 2-3 הדומיננטיים בחייו ולהתחיל להיות אסרטיבי ולומר "לא".

וכמו כל דבר בחיים, הכל עניין של מידה, אז זכרו לא להיות קיצוניים מידי, ובחנו כל סיטואציה מתוך מודעות ושיקול דעת, נסו לזהות בעיות כרוניות של בזבוז זמן ולא דברים נקודתיים. כן, אל תבעטו לכל הכיוונים כי בסוף תישארו עם הרבה זמן פנוי ומעט חברים…

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.