הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

איך לשחרר את עצמך משליליות של אנשים אחרים

מעצם היותנו בני אנוש אנו מושפעים מהסביבה שלנו ומגיבים אליה. במיוחד מושפעים בעוצמה דווקא כאשר אנו מקבלים 'מסרים' שלילים או מה שאני קוראת 'אנרגיה שלילית'.

זה קורה כל הזמן. אז איך תשחרר את עצמך משליליות של אנשים אחרים?

זה הרבה יותר קל להגיד מאשר לעשות. כל כך הרבה פעמים אנחנו היינו רוצים לא להיסחף, לא להתרגש מהשפעה לא נעימה של אנשים אחרים בסביבה ולא תמיד יכולים. אבל בשביל זה יש מאמרים מן הסוג הזה, בשביל להזכיר… להזכיר לעצמנו שיש לנו בחירה כיצד אנו פועלים בכל סיטואציה, ואם מישהו בסביבה שלנו 'זורק' את השליליות שלו כלפינו או כלפי אחרים (כי גם זה לפעמים מפריע לנו) על ידי ביקורת או  על ידי גינוי, או על ידי הומור עוקצני או אגרסיביות – זה תלוי אך ורק בי או בך איך נגיב.

ומה הרעיון?

הרעיון הוא שאם נותנים להם (לאנשים שזורקים עליך 'שליליות') תשומת לב – אפילו אם אתה מראה להם עד כמה הם טועים, או עד כמה הם איומים, לא נעימים, או איזה עוול הם עושים לך – אתה מזין את האנרגיה השלילית הזאת ונכנס ללופ של פידבק שמגדיל עוד יותר את השליליות כלפיך.

התפקיד שלך אינו  לנטרל את המטען השלילי או לפזר את האנרגיה השלילית, או 'לתקן' את התפיסה שיש לאדם האחר לגביך. כל מה שאתה צריך לעשות זה לפרק את המטען הרגשי שיש לך עצמך לגבי התפיסות שלו. אל תימשך אל תוך האנרגיה שלו – בדרך זו אתה רק נותן לו כוח השפעה חזק ביותר עליך.

זכור, אף אחד לא מכיר אותך יותר טוב מאשר אתה מכיר את עצמך. אם מישהו מבקר/גוער/מגנה אותך, פשוט תזכיר לעצמך שכל מה שהוא רואה זה את תמונת המראה של עצמו, את מפת המציאות שלו עצמו, את החוויה שלו ואת תפיסת המציאות ותפיסת העולם והאמונות שלו.

לכל אחד מאיתנו יש מערכת אמונות משלו, וזכותו למערכת אמונות משלו. אתה רק צריך להאמין במה שאתה מאמין.

רוב הסיכויים שהשליליות שבאה לכיוונינו מאדם אחר לרוב איננה מכוונת אלינו. כשאדם מתקשר איתך, הוא לא ממש נותן לך תשומת לב, הוא למעשה תקוע בתוך הראש שלו עצמו, עם התפיסה המיוחדת שלו את המציאות, עם הדיבור הפנימי שלו, ואתה רק במקרה נוכח, עד לכל ההתרחשות הזאת, להיות מראה המשקפת לו את עצמו. במילים אחרות: זה לא קשור אליך, אפילו אם אומרים לך שזה כן!

תן לאחר לחיות את הדרמה שלו. אתה לא חייב להפוך אותה לדרמה שלך.

אם להיות נוכח בדרמה הזאת זה סבל בשבילך – עזוב, זוז משם.

אם זה לא סבל, תן לזה להיות כמו מזג האוויר, הרקע של היום שלך – מעונן או בהיר – אבל היום שלך ממשיך.

תשומת-לב היא אנרגיה. תן לסערה לעבור מעליך והיא תעבור הלאה.

בקיצור, או שתתעלם או שתסתובב ותלך משם.

אינך צריך לחשוב על התגובה הנכונה או על דבר חיובי לומר. אל תאמר דבר.

זה קשה אבל זה עובד.

גם אם השתיקה שלך מכעיסה את הגורם השלילי – הכעס נשאר אצלו. זה לא צריך להשפיע עליך.

אז זהו, אמרו את זה קודם. ובכל זאת, אי אפשר שלא לחזור על זה שוב ושוב מפני שכל הזמן אנחנו נופלים לפח הזה. תזכרו, אל תפלו לכל הדרמות ולכל הסרטים שכל האנשים מסביבכם יוצרים ומנסים למשוך אתכם פנימה. זה לא שלכם- זה שלהם! אם אתם חווים משב רוח של אנרגיה שלילית, סערה (ולא חשוב באיזה צורה זה מגיע) שמישהו אחר 'מתיז' או 'זורק' עליכם, אל תזינו את זה ואל תתנו לזה תשומת לב על ידי תגובה. תתעלמו או שפשוט תלכו משם.

בהתחלה זה קשה. עם הזמן זה יהפוך להרגל.

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.