הספר: מראת הסודות – לצאת לחופשי משלטון הלא מודע

פרטים נוספים

מעבדות לחרות בשפת המטריקס

בודאי ראיתם את הסרט מטריקס (הראשון-1999), ואם לא ראיתם אני ממליצה לכם לרוץ ולקחת אותו מן הספרייה. זהו אחד מסרטי ההשראה שלדעתי חייבים להיות ברשימה שלכם.

אני מביאה לכם מספר קטעים מתוך דיאלוגים בסרט, העוסקים בנושא היציאה מעבדות לחרות.

על מה אנחנו מדברים?

על היציאה מן השעבוד למטריקס!

מה מסמל המטריקס?

 

המטריקס מסמל את הכלא של התפיסה האנושית את המציאות.

 

 

אנשים חיים בעולם שנתפס אצלם כמציאות האמיתית. אבל המציאות הזאת היא למעשה עולם וירטואלי שנוצר על-ידי משהו גדול יותר, שהוא מחשב-על שיוצר כל מה שאנו חווים בעולם הפיזי. הראייה של העולם כעולם פיזי תלת-מימדי היא למעשה טעות בתפיסה. זה לא משהו אמיתי. כאשר אדם 'תופס' שהוא בעצם רק 'תוכנה' או 'הולגרמה' הוא יכול בכוח המחשבה להשתחרר מן השליטה של המטריקס ומתכנת ההפעלה של המטריקס, ולבצע פעולות כמו לעבור דרך קירות, ליפול מגובה רב ולא להיפגע וכדומה. כלומר, להשתחרר מן התפיסה הפיזית של העולם. כל מה שצריך זה בעצם להתעורר.

המטריקס מסמל את השעבוד של בני האדם לדעות,לאמונות, ולתוכנת ההפעלה שהוחדרה לתוכם מיום לידתם כך שהם פועלים בעולם הזה ללא כל מודעות.

הכלא (המטריקס) הוא כלא שאין לו קירות ואין לו סורגים, זהו כלא מאוד מתוחכם, כלא שקשה בכלל לחוש בקיומו ולהיות מודע לו, שכן יש מסך של הטעייה מול עינינו, כך שהן לגמרי עיוורות לעובדה שהן עיוורות.

איך המטריקס יוצר את מסך ההטעיה?

אנו מחוברים בחוטים בלתי נראים לרשת העל, שיוצרת כל הזמן פעילות, משברים ואירועים אינטנסיביים שמעסיקים אותנו כל כך, עד שלא נוכל להבחין ולהתבונן על עצמנו ולהיות מודעים ולבחור בחירה חופשית. הרשת משתמשת באמצעי שליטה של 'היפנוזה המונית' כדי שכל אחד מאיתנו, השבויים, ימשיך לשחק את התפקיד שלו בתוך המטריקס.

רק מודעות ובחירה חופשית תשחרר אותנו מאחיזתו של המטריקס!

מתוך הסרט "מטריקס" 1999:

  • מורפיאוס: "מהו המטריקס? שליטה. המטריקס הוא מחשב-על המייצר עולם-חלום, שנבנה כדי לשלוט בנו."
  • מורפיאוס: "המטריקס הוא בכל מקום, הוא מסביבנו, כאן בחדר. אתה יכול לראות אותו בחוץ דרך החלון שלך או בטלוויזיה שלך. אתה מרגיש אותו כאשר אתה הולך לעבודה, או הולך לכנסיה, או משלם את המיסים שלך. הוא העולם אשר כיסה את עינך מלראות את האמת".ניאו: "איזו אמת?"מורפיאוס: "שאתה עבד, ניאו. שאתה, כמו כל אחד אחר, נולדת לתוך שעבוד… סגור בתוך כלא שאינך יכול להריח אותו או לחוש אותו. כלא של המחשבות שלך. לרוע המזל, לא ניתן לומר לאף אחד מהו המטריקס. אתה צריך לראות אותו בעצמך".
  • מורפיאוס: "המטריקס היא מערכת, ניאו. מערכת זו היא האויב שלנו. כאשר אתה בתוכה, אתה מסתכל מסביבך. מה אתה רואה? מורים, עורכי-דין, אנשי עסקים: המוחות של האנשים שאנחנו מנסים להציל. אבל עד שנציל אותם, אנשים אלו עדיין חלק מן המערכת.עליך להבין, רוב האנשים הללו אינם מוכנים להתנתק, ורבים מהם כל כך אדישים, תלויים ללא תקווה במערכת, שהם ילחמו בכל שינוי."
  • סוכן ראשי: (מצביע על החברה המודרנית של ימנו):"האם אי פעם התבוננת על זה? על עבודת המופת הזו? על הגאוניות שבדבר? ביליוני אנשים חיים את חייהם ללא מודעות."
  • ניאו:"זה אינו אמיתי?"מורפיאוס: "מהו אמיתי? איך אתה מגדיר אמיתי? אם אתה מדבר על החושים שלך, מה שאתה חש, טועם, מריח או רואה, אז כל מה שאתה מדבר עליו הם אותות חשמליים שמקבלים פירוש על-ידי המוח שלך.

החופש הוא במודעות!

 

רק מודעות מאפשרת חופש בחירה.

לצאת מעבדות לחרות: להפסיק להיות מכונות אוטומטיות המנוהלות על-ידי התוכנה של המטריקס… כל מה שצריך לעשות זה לשחרר את המוח שלנו מן השעבוד של הדעות הקדומות והאמונות שיש לו על המציאות ולהתחיל להסתכל על המציאות בעיניים פקוחות לרווחה, בנטרול ברירות המחדל שנקבעו בתוכנה המוחית שלנו מיום לידתנו ואילך.

 

זה לא פשוט לצאת לחופשי מהמטריקס, ההיפך. למי שנמצא בתוך המטריקס, כל דבר שלא פועל לפי החוקים של המטריקס נתפס כנס או כקסם, כדבר בלתי אפשרי, כפעולה שמעורב בה כוח עליון. האמונה שמה שאנחנו תופסים כמציאות הוא הדבר היחיד הקיים והמוכח, לא מאפשרת שום דבר אחר. זהו סוג של שבי מנטלי. גם ניאו היה בחור רגיל שהאמין שהוא חי בעולם האמיתי.

מורפיאוס מנסה לשכנע את ניאו שהוא 'האחד' כלומר שיש לו יותר כוחות משהוא יכול לתאר לעצמו ושיש לו ייעוד גדול (משהו כמו משיח). ניאו לא יכול להבין את זה ועל כן מורפיאוס לוקח אותו למסע שבו הוא יחווה ויגלה את האמת על על המטריקס ואת האמת על עצמו ועל הכוח האמיתי שלו ועל מה שהוא מסוגל.

באחת הסצנות המוקדמות בסרט ניאו מובא לפגישה עם מורפיאוס. מורפיאוס מציע לו לבדוק בעצמו את האמת. הוא נותן לו לבחור בין שתי גלולות, אחת כחולה ואחת אדומה. "אם תיקח את הכחולה" אומר לו מורפיאוס, "הסיפור נגמר, תתעורר במיטה שלך ותאמין במה שאתה רוצה. אם תיקח את הגלולה האדומה, תישאר בארץ הפלאות, ואני אראה לך עד כמה עמוקה מאורת הארנב". ניאו מתכופף לעברו ולוקח את האדומה. "זכור" אומר לו מורפיאוס,"אני רק מציע לך את האמת, לא שום דבר אחר". ניאו בולע את הגלולה והמסע מתחיל…

 

הבחירה היא בידינו. גלולה כחולה או אדומה. כל אחד והבחירה שלו.

מתוך התסריט המקורי של הסרט (Larry and Andy Wachowski 1996):

  • הנער מכופף את הכף באמצעות המחשבה:"הכף שלך אינה מתכופפת מפני שהיא רק כף ולא יותר. הכף שלי מתכופפת מפני שבאמת, אין פה בכלל כף, רק המוח שלי. חבר את עצמך לכף, הייה הכף וכופף את עצמך."לקישור לקטע הרלוונטי מהסרט לחצו על הלינק:http://www.youtube.com/watch?v=dzm8kTIj_0M&feature=related

ולסיכום:

  • ניאו: "אני יודע מה אתה מנסה לעשות!"מורפיאוס: "אני מנסה לשחרר את המוח שלך, ניאו. אבל אני רק יכול להראות לך את הדלת. אתה הוא זה שצריך לעבור דרכה. עליך לשחרר הכל ניאו, פחד, ספק וחוסר אמונה. שחרר את המוח שלך!"

אביב שמח לכולכם.

 

מלאו את הפרטים בטופס ואצור אתכם קשר בהקדם. ייתכן וכבר בשיחה תקבלו טיפ שיכול לעזור לכם.